week 5,6,7... Oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu week 5,6,7... Oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu

week 5,6,7... Oostkust

Door: judith de jager

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 September 2011 | Australië, Sydney

"Hoe lang ben je al in Australie" is vaak de eerste vraag die mensen je stellen. Het lijkt gisteren dat ik hierop " twee weken " kon antwoorden.Het is niet te geloven dat ik al bijna 2 maanden op reis ben!

M'n vorige verhaal is al wat gedateerd, dus ik zal proberen een samenvatting te geven van alles tussen toen en nu.
Sinds m'n vorige reisverslag in Cairns heb ik afscheid genomen van de 'Cape york groep', m'n eigen weg moeten vinden, ongelovelijk veel mooie dingen en m'n eerste kakkerlak gezien. (hij zat op het bed). In Cairns heb ik een buspas naar Melbourne gekocht, waarmee ik ' hop on - hop off' in zuidelijke richting kan reizen, op hun route. Het grootste deel v/d tijd heb ik in m'n eentje gereisd. De oostkust is echter de meest populaire en bewandelde backpackersroute van Australie, dus het is niet moeilijk om je weg te vinden.

Eerste stop na Cairns was 'Magnetic island'. (Ze houden hier van vreemde namen; mijn favoriet is ' lake dissapointment'). Kamperend tussen de possums en de rockwallabies kwam ik 2 gezellige kerels tegen die me australisch ontbijt aanboden en waarmee en me 'cribb' (kaartspel) leerde. Ook spotte ik hier tientallen groene parkieten, zwarte kakatoes, en het meest schattige dier van australie; de koala !!

Volgende stop; Airlie beach en een zeiltrip naar de Whitsunday islands. Prachtige witte stranden en een helder blauwe zee leker rechtstreeks uit een reclamefolder te zijn geknipt. Hier heb ik ook proberen te duiken, met als gevolg totale disorientatie, oorpijn, en buoyancy van een defecte luchtballon.. (adem in adem uit). Ik houdt het voortaan bij snorkelen. Mijn strakke reisplan werd vervolgens doorbroken. Geinspireerd door Sari ;), moest en zou ik de platypus (vogelbekdier) zien. Van de busroute af vond ik mezelf in de platypus bushkamp, uren en uren starend naar een plas water. Het illustere dier zou hier rond zonsopgang verschijnen. . . Grappig genoeg trof ik op de camping 4 andere Nlders ( 2 zelfs met fiets). Met 2 van hen bezocht ik Eungella NP en zei gaven me ook een lift terug naar de bewoonde wereld. In de dorpjes Agnes water / town of 1770 aangekomen nam ik een surfles (evenveel talent als voor het duiken...) en de toch wel heel coole electrische fiets toch. Och! wat mis ik mijn fietsje!

Hierna kwam ik aan in Hervey bay, het vertrekpunt voor 'Fraser island', het grootste zand eiland in de wereld. Een soort texel, maar dan met tropisch regenwoud. In een driedaagse tour overwon ik mijn angst voor de schakelpook en reed ik de toyota landrover over het strand en door het regenwoud. Supergaaf!! Hoogtepunten waren daarnaast de walvissen voor de kust, de doode haai op het strand, die spelletjes bij het kampvuur, en de dingo's rond het kamp. Via Noosa (beetje gekayakt) zag ik sinds tijden weer fatsoenlijke snelwegen opweg naar Brisbane. Na een dagje in de stad, nam ik de boot naar North Stradbroke island. Hier kwam ik 2 jongens tegen en we zijn samen gaan snorkelen. We zagen een schildpad, 8 *!* mantarays (google maar voor plaatjes..) en een rog op de bodem, die minstens zo groot was als papa!. Helaas was er niet veel tijd om ze te bekijken. De jongens zwommen opeens erg snel weg (ik volgde maar).. en bleken 2 grote haaien te hebben gezien...

Ik vervolgde mijn weg naar Byron Bay, een kleine hippie stad. Hier kampeerde ik bij ' de arts factorie'...werkelijk nog nooit zo'n grote dichtheid maffe mensen, gitaren en dreadlocks tegen gekomen, maar wel leuk! Na het meest noordelijkste punt, heb ik nu ook het meest oostelijke punt gezien! Woehoe, nog 2 te gaan :) !

Het grootste deel van de afgelopen 6 weken heb ik (al dan niet bibberend) in m'n tent doorgebracht. De regen in Byron bay (ja in australie!) was letterlijk de druppel, en ik ben dan ook erg blij met m'n bescheiden, door overprijsde bedje in Sydney.

In 4 weken tijd heb ik de weet ik veel hoeveel kilometers tussen Cairns en Sydney doorkruist. Het mooiste vond ik wel de landschappen, en ze prachtige zon/maan opkomst en ondergang. Wat ik ook zo geweldig vind, er zijn overal van die gave beesten. Als je de mooie plekjes opzoekt, maar ook zomaar op de camping of in de botanische tuinen. In zuid frankrijk zou ik blij zijn met een kleine gecko, en hier lopen zomaar halve meter lange leguanen/hagedissen in het rond!

De komende weken zullen wel wat stadser zijn; eerst Sydney (the big city) en dan Melbourne. Vandaag ben ik aangekomen in Sydney, maar het regent, ik typ dit verhaaltje, en mensen kijken naar Friends op tv... het is een schattig klein hostel, dus het voelt wel wat huiselijk.

Bedankt nogmaals voor alle leuke reacties / mailtjes, superleuk om van thuis te horen!

tot de volgende keer ;)


  • 28 September 2011 - 07:23

    Iris:

    Net even een inhaalslag gemaakt door al je reisverhalen te lezen, leuk, leuk, leuk! Wel gaaf dat je helemaal naar het noordelijkste puntje bent gegaan, daar ben ik dan weer niet geweest. Voor het meest Zuidelijke punt moet je toch echt naar Wilson Prom;) Vergeet ook Philip Island en de Great Ocean Road niet! Maar die kom je op je weg naar Adelaide toch wel tegen:)

    Have fun!
    Groetjes, Iris

  • 28 September 2011 - 07:38

    Mijke:

    Heej juud!

    Wat een leuk verhaal weer =D Fijn om te horen (eigenlijk lezen) dat je het naar je zin hebt en dat de tijd zo snel voorbij gaat! En die foto met die haai, brrrrrrr =p En wat dapper dat je met zo'n grote auto hebt gereden hihi! Vanaf nu is rijden in Amersfoort en Wageningen een makkie dus ;) Nou ik wens je nog super veel plezier!! Gaaf hoor!!!

    Xx

    p.s. Zooooo jammer dat het daar regent, terwijl hier al nu een paar dagen de zon schijnt gneh gneh!! =p Nee grapje hoor, hoop dat je gauw weer mooi weer krijgt, maar dat zal vast wel zo zijn!

  • 28 September 2011 - 08:18

    Anne:

    Hey Judith,
    vet gaaf je reisverslagen en super mooie foto's! Leuk om te horen dat het goed met je gaat en dat je zoveel plezier hebt. Ik ben benieuwd naar de rest van je reis.
    Huize Gammazicht staat nog, het is zelfs schoon en opgeruimd (ook de ramen) :)
    We missen je allemaal, vooral op de woensdag avond :P
    Liefs,
    Anne

  • 28 September 2011 - 08:49

    Manon:

    Hey Juud,
    Echt super leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt gedaan! Klinkt erg gaaf allemaal! Tussen de haaien zwemmen lijkt me wel eng. Ik word trouwens ook echt jaloers als ik de foto's zie.
    Hou ons hier in het saaie nederland op de hoogte.

  • 28 September 2011 - 09:35

    Ak:

    ey ziet er echt leuk uit daar. mooie foto's
    Moet zelf ook maar even kijken wanneer ik tijd heb voor zo'n reisje

  • 29 September 2011 - 09:49

    Sara:

    Geweldig wat je allemaal onderneemt! Goed dat je zo druk bent en geniet.
    Enjoy!

  • 30 September 2011 - 12:27

    Frank:

    Heerlijk Judith om tussen al die rare landschappen de typische jij te zien. :) Het landschap veranderd, maar je blijft jezelf. Heerlijk om te zien.

  • 02 Oktober 2011 - 18:25

    Joke:

    Lieve Judith,
    Wat kun je toch beeldend schrijven. Erg mooi. Volgens mij geniet je erg van de natuur en de vele soorten dieren. Ben je al helemaal gewend aan het backpacken?? De foto's zijn ook weer prachtig. En geniet je nu van de stadse mogelijkheden van es effe shoppen ofzo of zwerf je veel door de stad om alle mooie dingen te bekijken. Heb je jezelf ook al eens even lekker verwend met iets speciaals?
    Heel veel plezier en liefs van Joke

  • 03 Oktober 2011 - 22:51

    Samuelle:

    Wow... ik kan niet anders zeggen dan dat ik groen zie van jaloezie. Zowel door je schrijf skills als alle geweldige dingen die je daar allemaal mag zien en beleven! Geniet ervan (wat je volgens mij wel doet ;) )en hou jezelf heel want we hebben je straks weer op de woensdagavond nodig!

  • 05 Oktober 2011 - 14:05

    Heleen:

    Supermooie verhalen en foto's! Bonzai Hoog!
    Je bent echt heel avontuurlijk bezig, maar je haaienverhaal vind ik wel bijna iets te eng!
    Je ouders lezen dit toch ook, die kunnen straks niet meer slapen:)
    Als we op weer op Bonzaivakantie gaan, kunnen we misschien gaan interrailen, dat lijkt me leuk.

    xxx

  • 12 Oktober 2011 - 09:26

    Mijke:

    Heej juud!!! Hoe heb je het daar? Ik ben echt benieuwd naar je volgende reisverslag! Heb je trouwens een mobiele telefoon oid? Dan kan ik je een keertje smsen! Of heb je miss zin en tijd om een keertje te skypen? Veel plezier!!!!! X

  • 03 November 2011 - 11:52

    Sari:

    Nu ben ik wel heel benieuwd: heb je een platte poes gezien??? ;)
    xx

  • 04 December 2011 - 14:27

    Floor:

    Als ik een kakkerlak op mijn bed heb wil ik nieuw beddegoed! KAkkerlakkenfobieieieie!!!

    Koala op me bed lijkt me veel fijner en knusser :-) Kun je er eentje voor me meenemen?
    Ik heb hier wel schapen in de buurt, maar veel inheemser wordt het niet... En een rog zo groot als je papa. Ëén ding is wel duidelijk, je schrijft heerlijk beeldend. Ik zie vanalles voor me.

    Al die dieren, lijkt me zo mooi! Jmmer van dat vogelbekdier. Volgens mij is die gewoon (net als de dodo) allang niet meer onder ons, hij ziet er zo prehistorisch uit!!

    kus

    ps vergeet vooral niet op de foto te gaan met ALLE bonsai die je tegenkomt, dan lijk je helemaal een lange reus!
    Enne, ik ben wel benieuwd of je ook aziatische backpackers tegen komt... of bestaan die niet?!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 20568

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 18 September 2014

Internship Indonesia

01 Augustus 2011 - 08 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: