Week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: judith de jager

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Augustus 2011 | Australië, Cairns

Samenvatting
beesten; walabi, krokodillen, veel te grote spinnen, kukaboora, cacatoo, slang (gedomesticeerd gelukkig)

eten; backpackers eten; rijst, instant noedles en eieren. kangaroo steak en buffel worstjes, oja, en een mier geproefd

aantal keren verdwaald; slechts 1
dingen kwijtgeraakt; ook slechts 1 (boek)

Inmiddels ben ik in Cairs aangekomen. De afgelopen 10 dagen heb ik in het warme Darwin doorgebracht, de hoofdstad van het ' Norther Territory'. Tien dagen was achteraf wat lang, aangezien Darwin kleiner is dan Amersfoort, (groter dan Wageningen gelukkig). Echter, zo had ik wel meer dan genoeg tijd om van de relaxte sfeer in het hostel (Dingo Moon) te genieten. Het hostel-wereldje (met 8 man in een kamer slapen, 20 man bij het ontbijt om je heen) was eerst wat onwennig, maar ik raak eraan geweld en er zijn erg veel aardig mensen.Voornamelijk Duitsers, Fransen en Britten, dus het is net Europa aan de andere kant v/d wereld. Het is erg leuk om een ieders verhaal te horen en ik leer veel over andere culturen, over waarom Britten zoveel drinken, Duitsers geen engels kunnen, hoe chinezen huwelijkspartners zoeken etc etc. Er zijn aardig wat mensen die van school komen, maar er zijn misschien nog wel meer mensen die hun baan hebben opgezegd, of die eigenlijk niet anders doen dan reizen.

Na 4 dagen heen en weer hobbelen over de hoofdstraat, en de besluitvaardigheid van nul, kwam ik toch tot de conclusie dat ik een tour wilde doen naar Kakadu Nat.park.

De eerste dag begon al goed met de 'croc jumping cruise'. En ja echt, er zijn er veel, ze zijn groot, gevaarlijk en ze bleken te kunnen springen. Kakadu ik zo groot als Belgie, dus een groot deel v/d tijd zaten we in de auto (supervet, met z'n negenen in een 4wheel drive jeep). Dit vond ik geweldig, omdat je dan echt het land, (lees; de leegte) en daarnaast ook de ' road trains ' ziet; enorme vrachtwagens; bv 2x 22 wielen.

In Kakadu bekeken we de aboriginal muur schilderingen, 3 mtr hoge termieten hopen, een billabong (soort plas) en maakte we een aantal prachtige wandelingen. s'avonds sliepen we in tenten en werd er kangaroo bereid op het vuur. Ik sta niet bekend als een muzikaal talent, maar ik bleek daadwerkelijk erg goed in didgeridoo spelen!

De tweede dag bezochten we de twin en jimjim falls. Lekker klimmen over de rotsen en vervolgens naar de 140 meter hoge waterval zwemmen. Je kon er veilig onder staan, want vanwege het droogseizoen was het meer een water-douche.

De laatste dagen nog een aantal leuke wandelingen door Darwin gemaakt. Werkelijk, ze hebben de beste zonsondergang!
In Darwin leven ook veel aborginals, echter de situatie is erg ingewikkeld. Ze worden opzich goed behandeld, krijgen geld/huizen v/d overheid, maar leven voornamelijk op straat, maken geen contact met andere mensen.

Gisteren, na een nacht op het vliegveld wat uitgerust, en vandaag hoop ik in Cairns een dagtrip naar het Great barrier reef te boeken.

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties, echt leuk om te lezen!
ik mis jullie, en NL wel een beetje!

groetjes


  • 16 Augustus 2011 - 17:31

    Gidi:

    Het meest imponerend vind ik Judith met de slang, of is het de slang met Judith? Ooit heb ik er ook een in handen gehad, veel kleiner trouwens en was verbaasd hoe zwaar die was. En ik wist niet dat Bonsai's zo geweldig groot kunnen worden! Mooie foto's trouwens en ik geniet van je verhaal. Liefs, Gidi

  • 17 Augustus 2011 - 10:18

    Sara:

    Mis je! Goede Bonzai foto trouwens. En ben jaloers :P

  • 18 Augustus 2011 - 09:22

    Sari:

    Wow! Die foto van die springende krokodil is best indrukwekkend =O
    Maar niet zo indrukwekkend als jouw knalblauwe onderboek hahahahahaha ;)

    De tour door het Kakadu National Park klonk erg tof. Ben heel benieuwd naar hoe je trip naar het Great Barrier reef wordt/is geweest!
    Wel jammer dat je nog geen platte poes hebt gezien, maar wie weet...

    xx

  • 18 Augustus 2011 - 13:21

    Rianne:

    Wauw, wat een mooie foto's! Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen. Stiekem ben ik wel jaloers, hoor! Ik heb net een vakantie naar Thailand erop zitten, maar ben nu weer druk aan het werk.
    Heel veel plezier daar!
    Groetjes

  • 19 Augustus 2011 - 09:02

    Joke:

    O Judith wat stoer zo met die slang. Ja dat zou ik nooit gedurfd hebben. Prachtig die foto's. Ze maken er een levendig verhaal van. Elke keer als ik je mail krijg bel ik even met oma dat het goed met je gaat. Willem stuurt het verslag dus ze is helemaal op de hoogte.
    Op dit moment logeren Anne en Lieke bij mij, ook gezellig en dan heb ik 4 weken vakantie.
    Ga naar Oostenrijk. Ik zie er naaar uit want ga lekker luieren en genieten van de bergen. Veel liefs en geniet vooral veel . Joke

  • 20 Augustus 2011 - 10:23

    Suuz En Mijkie:

    Heej lieve juud,

    Hier zitten we dan in gran canaria en we lezen jouw verhaal! Je schrijft echt grappig ¡= Die smiley is ahum apart hihi spaans toetsenbord he!

    Die foto met die slang en met die krokodil!!! Aaaaaaaaaaaah!! Zijn er weleens mensen opgegeten¿ =p

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en nog heel veel plezier!!!

    Dikke lebber en knuffel ons (en dan niet in de zin van ons knuffelen maar een knuffel VAN ons hihi =p)

  • 22 Augustus 2011 - 20:17

    Bart:

    ah Judith
    Wat een mooie foto's ja. Ik vond het al stoer dat je in je uppie ging backpacken, maar nu ik deze foto's zo zie. Phhh.... Ik doe je het niet na! Niet te roeg doen daar in Australie hea;). Ik wens je nog veel plezier daar en zal de site zeker volgen!:D

  • 29 Augustus 2011 - 20:34

    Gatske:

    Hallo Judith Wij zijn weer thuis na 2weken Engeland(2 weken thuis voor een kaakoperatie ) en nog 2 weken Oostenrijk. Wat een spannende reis maak jij .Als ik de foto's zie van de krokodil en jij met de slang dan krijg ik kippenvel. Ik wist niet dat je zo stoer was. Heel veel plezier en ik ga je volgen de komende tijd( Rianne heeft geregeld dat ik deze berichten via de mail binnen krijg) Hoe is de temperatuur daar ? Groet Gatske

  • 03 September 2011 - 06:50

    Judith De Jager:

    woww! familie! wat leuk dat jullie het verhaal lezen! heel erg bedankt voor alle lieven berichten, dat is echt heel leuk om te lezen. hoop dat jullie vakanties goed en mooi waren! tot snel!

    oja; lieve suzan en mijke; lebber terug hoor!
    ps. sari ; platypus ? (ahum)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 20571

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 18 September 2014

Internship Indonesia

01 Augustus 2011 - 08 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: