WA deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu WA deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu

WA deel 2

Door: judith de jager

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 Januari 2012 | Australië, Perth

Waar was ik gebleven. Oja. Na de 2 weken met John en Annick, volgde een nogal suffe kerst (1200 km asphalt en de was waren wellicht de hoogtepunten) en ik besloot weer opzoek te gaan naar een boerderij.

Dit keer trof ik een schapen/landbouw boerderij in Darkan. Het landschap leek wat op zuidfrankrijk. In tegenstelling tot de vorige keer hielp ik niet zozeer met het boerderij werk, alswel met het 'vrouwenwerk'; in het huis, in de tuin en met de kinderen. Dit was misschien niet zozeer leerzaam, (hoewel m'n was-ophang capaciteiten vast zijn verbeterd), maar het was fijn om in een echte familie te zijn en het australische 'boeren' leven te ervaren. Bovendien waren er puppies (puppies!!). Dit gegeven gaf aanleiding tot het meest herosche moment in mijn leven. Drie van de 6 waren weggelopen. Ze waren praktische opgegeven. Na een paar uur door de bush te struinen/fietsen vond ik er echter 2. Zelden heb ik me eurorischer gevoeld als toen ik met de twee in m'n armen de oprit opliep. (minpunt was dat de oprit 5 km lang was).

Van het boeren kreeg ik weinig mee. Geen flauw idee waar die 20.000 schapen uithingen, maar in ieder geval niet dicht bij het huis. Wel heb ik nogmaals geholpen in de scheerschuur, en had ik de eer een honderd of nogwat schapen te ontwormen. (Grijp een schapenkop, douw een soort pistoon in de keel, en geef het spul). Met oud en nieuw werd ik meegenomen naar een andere boerderij, voor een echte Aussie-barbie. Vuurwerk is verboden, maar het zweepslaan kon makkelijk voor rotjes doorgaan.
Het was heerlijk om een weekje of wat bij de familie te zijn. Bovendien heb ik een belangrijke levensles opgedaan; ik wil geen huismoeder worden ;)

Terug in Perth werd ik door Carli (australische) meegenomen naar een of andere hippe club, alwaar de rijke Australische yuppen kon bestuderen. Het bevestigde mijn indruk. In Perth is veel, veel geld te verdienen. Deels vanwege de mijn industrie, maar voor iedereen die hard wil werken, is er een goed loon en goed leven te vinden in het lege WA.

West Australie werd voor mij ook de tijd van het reizen met ' random ' mensen, ontmoet via internet.

Ik ben net terug van een korte trip met Sanjeev (indiase taxi shauffeur) en Magda (oosterijkse backpacker), langs de zuid-west kust. Hier bleek dat niet heel west australie plat en droog is. In Striling range NP beklommen we Bluff Knoll. Hierna volgde Albany, Denmark, Walpole, en veel te veel mooie stranden. Daarnaast de ' valley of the giants ', met gigantische bomen. Het landschap is niet zo verlaten als in het noorden helaas, dit gebied is behoorlijk toeristisch, en terecht, dat wel.
Het landschap doet ook verassend europees aan. Rijden door het glooiend en beboste landschap waande ik me bijna in Zuid frankrijk... totdat er een emu over de weg rende.

M'n tent kwam nogmaals goed van pas (ik sleep hem al 5 maanden met me mee) want we gingen nogmaals kamperen. De primitieve omstandigheden deerde niet, en binnen no time zaten we aan de indiase curry ;). Ik kon m'n geluk niet op, Sanjee blijkt een geweldige kok.
Z'n gastvrijheid lijkt nogal grenzeloos. Na aankomst gisteravond volgde nog meer indiaas eten, een bollywood film, en een heerlijk bed.

Hoewel ik enorm heb genoten van West Australie; de roadtrips, de leegte, het weer, de stranden, de zee, en alle mensen die ik ontmoete heb, zie ik er ook naar uit om naar Thailand te gaan. Ander eten, andere cultuur, andere mensen, en hopelijk nog meer nieuwe en toffe ervaringen. Nog een paar daagjes Perth, en dan op naar Azie!

Thuis komt dichterbij, dus iets realistischer deze keer;

tot snel!

  • 14 Januari 2012 - 10:09

    Joke:

    Dag lieve Judith, wat weer een bijzonder verhaal. Je schrijft prachtig .Misschien moet je later boeken schrijven over reizen. Lijkt me een mooie combinatie.
    Weet je ik had nooit gedacht dat jij al die uitdagingen aan zou gaan. Je hebt zoveel dingen gedaan Super hoor!!!! Wat een prachtige ervaring maar vind het ook fijn dat je straks weer terug bent. Kunnen we weer eens even in levende lijve bijpraten. Heb je nu ook iets waarvan je zegt dat was het allermooiste of is dan niet mogelijk. En ja je hebt nog 3 weken voor de boeg maar Azie is een ander wereld dan australie en NieuwZeeland. vooral veel plezier daar in Azie.
    Gisteren was ik bij oma met haar gaat het ook goed en met Albert en mij ook.
    Veel liefs Joke

  • 16 Januari 2012 - 17:08

    Yvonne Smit:

    Heey Judith,
    Wat een avonturen allemaal, heel erg leuk om te lezen! En wat een onwijs mooie foto's! Wat heb je een heleboel prachtige landschappen gezien! Grappig om te lezen hoe je kerst en oud&nieuw anders hebt ervaren.. Ik had precies hetzelfde dit jaar :) Ben benieuwd hoe je Azië vindt.. Veel plezier nog! xxx Yvonne

  • 17 Januari 2012 - 14:17

    Mijke:

    Lieve juud!

    Poging nummer drie, de vorige keren viel internet uit hihi =p Ik vond je verhalen echt heel leuk om te lezen! Het is net alsof je je het in reallife aan ons vertelt, echt grappig =)

    En wow nog maar 22 dagen! Moet vast gek voelen! Ben je ook wel weer blij om terug te gaan? Geniet nog van je laatste weken in Thailand!!!!

    Liefs

  • 26 Januari 2012 - 21:58

    Samuelle:

    PUPPIES!
    Het is heel mooi om te lezen hoe jij aan de andere kant van de wereld stiekem toch geniet van dezelfde dingen als ik. Lekker eten, een warm bed en natuurlijk lieve kleine hondjes.
    Nog heel veel plezier in Azië, hopelijk geniet je daar net zoveel als je in Australië hebt gedaan

  • 29 Januari 2012 - 18:07

    Sara:

    Ik mis je, maar kan gelukkig van je verhalen genieten. Emmy al ontmoet?

    Zie je snel meid!

    x

  • 05 Februari 2012 - 19:43

    Sari:

    Juud!

    Ik ben heel benieuwd naar hoe Thailand was, maar gelukkig kom je snel weer thuis dus dan kan ik het je 'in real life' vragen :D

    Je bent trouwens wel een echte held hoor met die puppies! Ik vind dat ze een standbeeld voor je hadden moeten oprichten of op z'n minst 3 van de 5 puppies naar jou moeten vernoemen. Juud1, Juud2 en Juud3 hahahaha ;)

    Hopelijk zie ik je heeeeel snel weer!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 20570

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 18 September 2014

Internship Indonesia

01 Augustus 2011 - 08 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: