Week 1 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Judith Jager - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: judith de jager

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Augustus 2011 | Australië, Darwin

Mijn eerste indrukken van Australie waren 1)Leeg! (vanuit het vliegtuig uitkijkend over het stuk nergens tussen Brisbane en Darwin) en 2)Duur! (kg bananen 12Euro).

Echter, de afgelopen week was ik in Hong Kong, in m'n uppie in deze gigantische stad. Het doet me het meest denken aan New York, maar dan op een tropisch eiland. Het is er geweldig druk, en ze houden van verdiepingen. Het is waarschijnlijk de meest westerse Aziatische stad. Starbucks', McDonald's en Subway's te over, maar hiernaast verkopen ze ook gegrilde eenden en (hele) geroosterde varkens, en gedroogde vis (meurt).

Zoals in NY iedereen op weg lijkt te zijn naar Iets Belangrijks, lijkt iedereen in Hong Kong op weg naar het dichtsbijzijnde winkelcentrum. En dat zijn er veel. Het is ongelofelijk. Achter elke ogenschijnlijk kleine ingang huist een ge-aircood walhalla vabn Gucci, Armani en dergelijke. Geen flauw idee hoeveel ze verkopen, maar HK lijkt meer winkels te huisvesten dan Parijs Londen en Milaan bij elkaar.

In ieder geval; mijn eerste aankoop was een pak knackenbrod. Midden in een drukke winkelstraat, onderin een appartementen toren, zat Ikea, inclusief km lange wandelroute, zweedse balletjes, en lack tafeltjes. (daar voor 6,90 euro).

Het openbaar vervoer was een belevenis opzich, vooral de ferry's trams en dubbele bussen waren geweldig handig om de stad te zien.

Om aan de neonverlichte straten te ontsnappen ben ik naar een aantal parken en naar het grote meseum geweest.

De 2e dag ben ik naar Victoria peak geweest met de oude tram. Deze brengt je naar de top v/d hoogste berg, vanuit waar je een geweldig uitzicht had over de stad. (foto's volgen als ik heb uitgepluist hoe dat moet). Bovenop die berg, op de hoogste verdieping vond ik Bubba and Gump Shrimp en een Forrest Gump winkel!

Op de derde dag ben ik via veel te veel metrostations (is ook lastig) naar een ander park geweest. Hierna ben ik via een omweg (op de verkeerde boot gesprongen) naar het eiland Lantau geweest, alwaar ik de ' big buddha' kon aanschouwen. Hij/zij (?) zat met de kont bovenop een berg. Er was ook een mooie tempel, met nogal veel wierook. Daarna ben ik naar de kabelbaan naar beneden gegaan, welke super uitzicht bood over alle eilandjes. Zo ging ik opweg naar de luchthaven, eten airco en een fancy quantas vliegtuig.

Nu ben ik in Darwin, helemaal in het Noorden van Australie. Het is nog even wennen in de backpackerswereld, maar dat komt vast goed. Er zijn veel britten, duitsers en fransen in het hostel, vele waarvan ook een fohn en stijltang bij zich hebben. Zwemmen kan in het zwembad (!) bij het hostel, en aan een strand waar ze beloven dat je niet opgegeten wordt door de krokodillen.

volgende keer meer over Australie!

groetjes

  • 07 Augustus 2011 - 11:39

    Joke:

    Hoi Judith,
    Dat Hongkong lijkt me een hele ervaring werd je niet dol van al de drukte of vind je dat juist wel leuk? Hoe doe je het met het warm eten? kun je in de hostels eten? Ik heb geen idee wat die voor mogelijkheden hebben of zoek je lekker een eettentje en eet je daar?
    Hoe gaat het leven in een hostel? Schrijf je je in voor een aantal dagen of kun je per dag aankomen en vertrekken? Volgens mij is ov daar prima geregeld of is zijn er wel lange wachttijden? geniet je van de parken en de sfeer daar? veel liefs en tot de volgende keer.

  • 07 Augustus 2011 - 16:52

    De Jagers Kl'veen:

    Hoi Judith, net je verslag gelezen. Een hele beleving lijkt ons. We zijn ook benieuwd naar de eerste foto's. Vanmiddag (zondag 7-8) zijn Marjo, Willem en Anne bij ons geweest op de terugweg van Oma. Ze hebben je verslag even gelezen. Zouden ze thuis nog wel eens wat uitgebreider doen.
    groetjes, jennie, dick, mark, bart en lieke.

  • 07 Augustus 2011 - 16:53

    De Jagers Kl'veen:

    Die smiley is onbedoeld, is combinatie van 8 en haakje sluiten!! haha

  • 08 Augustus 2011 - 06:45

    Sara:

    Daar begint het al, de jaloers makende verhalen :) Eigenlijk moet ik zeggen benijdende ipv jaloers. In ieder geval kunnen we zo toch een beetje mee genieten. Je schrijft echt leuk, ik kan het me allemaal helemaal voorstellen. Het is hier weer flink aan het regenen, deze zomer is nog altijd geen zomer te noemen. Ik krijg ook helemaal de rondreiskriebels. Ik hoop een keertje te kunnen skypen als ze dat in de internetcafé hebben en als je tijd hebt. Kan niet wachten op je volgende verslag vol belevenissen.
    Ps: thesis gaat echt goed! Wilde ik even met je delen.
    x

  • 08 Augustus 2011 - 12:25

    Mijke:

    Tof verhaal juud! Bedankt voor de details over het lack tafeltje van de ikea! Weet ik iig dat ik die daar niet ga kopen ;) Volgens mij doe je super veel leuke dingen en met dat backpackerswereldje komt het wel goed! Wie weet wil je de steiltang ooit weleens lenen ;) Veel plezier lieve juud! X

  • 09 Augustus 2011 - 14:24

    Heleen:

    Leuke verhalen! Ik ben benieuwd naar de rest!
    Hebben ze naast hun fohn en stijltang trouwens ook cremespoeling en conditioner?

  • 09 Augustus 2011 - 14:29

    Sari:

    Waaaaahhh!! Bubba and Gump Shrimp! Wat tof... ik hoop dat je daar wel een foto van hebt! =D
    HK klinkt echt enorm druk en vol! Wel beter dat je nu in Australië zit. Ook gezien het feit dat jij zo'n énorme shopverslaving hebt hahahaha. Alhoewel dan hadden die steiltang-backpackers misschien wel je nieuwe Gucci zonnebril kunnen lenen =p.

    Ben heel erg benieuwd naar je verdere belevingen in Australië!
    dikke kus

    p.s. Misschien maar beter dat er daar geen krokodillen zitten: zit je haar eindelijk net goed, word je opgegeten door een krokodil.... is ook zo lullig ;).

  • 11 Augustus 2011 - 13:53

    Mikel:

    Hey Judith, klinkt al zeer veelbelovend voor de komende maanden haha :). Ik had je volgens mij nog niet uitgebreid succes gewensd voor je reis. Dus hierbij geniet op en top van onze vrienden de aziaten, aussies en new aussies ;)... maak er een: "make it a time never to forget" van. Blijf vooral veel verhalen posten, want ik ben benieuwd hoe je het er van af brengt haha :) succes en groetjes Mikel

  • 11 Augustus 2011 - 14:56

    Gidi:

    Een paar dagen geleden probeerde ik al of je een blog had geschreven, maar dat was nog niet het geval. Nu gelukkig wel. De nieuwe indrukken spatten van het scherm af!
    Ik had altijd gehoord dat er haaien zwommen in bepaalde stukken van de oceaan. Die krokodillen zullen wel in riviermondingen huizen, lijkt me. Dat gevoel van leegte toen je aankwam, herken ik van Amerika. Er is zoveel ruimte, dat zijn we hier niet gewend. Ben je gauw gewend geraakt aan het enorme tijdsverschil en ben je ons nu ongeveer 12 uur voor?
    Ik zie uit naar je volgende verslag.Dus tot...? Met veel liefs, Gidi

  • 12 Augustus 2011 - 07:28

    Iris Van Erp:

    Hey Judith,

    Super leuk dat je nu in Australië zit! In welk hostel zit je in Darwin?
    Darwin zelf is niet zo heel groot (ik vond het één lange straat met veel barretjes en restaurants), maar je moet wel even de nationaal parken bezoeken daar, die zijn geweldig!!
    Ik krijg weer heimwee naar het land!!

    Veel plezier!!

  • 16 Augustus 2011 - 01:12

    Judith De Jager:

    Hoi iedereen,

    Joke; je kunt de hostels voor langere tijd boeken, maar als je niet weet wat je wilt; zoals ik doe je dat een dag van te voren, zodat je elke dag je spullen versleept. Voordeel is dan wel dat je elke dag een net iets ander zweetvoeten geur in de kamer hebt.
    In sommige hostels krijg je ontbijt, andere niet. Er is meestal een grote keuken waar je zelf, of met andere kunt koken. In darwin deden we ook BBQ. De prijzen zijn zodanig (bijvoorbeeld 5 euro voor een colatje) dat weinig mensen echt ' uit ' eten gaan.
    Het leukste aan hostels in denk ik niet zozeer het bed (dubbeldekkers), het gebouw of de douche faciliteiten, maar wel de mensen die je er ontmoet. Omdat je met meerder mensen op een kamer slaapt heb je wel snel aanspraak. Nog geen stijltang nodig gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 20572

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 18 September 2014

Internship Indonesia

01 Augustus 2011 - 08 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: